close
93 209 97 17
Pressupost
  • Español
  • Català
  • English

7 passos per aconseguir la cèdula d’habitabilitat de casa teva

7 desembre, 2023 · Blog

A l’hora de comprar un pis o de projectar una reforma integral a un local comercial que passarà a ser un habitatge, necessitem una sèrie de documents. Un dels més importants és la cèdula d’habitabilitat. Un document oficial que indica que aquest espai compleix la regulació vigent per passar a ser habitable.

A Espanya, la cèdula d’habitabilitat és un document que certifica que un habitatge compleix les condicions mínimes d’habitabilitat i de salubritat requerides per la normativa. La sol·licitud de la cèdula d’habitabilitat es fa a nivell autonòmic, ja que cada comunitat autònoma té les seves pròpies normatives i procediments. A continuació, us proporcionem el procés general que heu de seguir per aconseguir la cèdula d’habitabilitat. Cal matisar que pot variar segons la comunitat autònoma.

conseguir la cedula de habitabilidad

Requisits previs

Abans de sol·licitar la cèdula d’habitabilitat, heu d’assegurar-vos que l’habitatge compleix els requisits necessaris per aconseguir-ho sense inconvenients. En aquest cas, hem de reparar que les instal·lacions estiguin en bon estat, que l’habitatge compleixi les normatives urbanístiques, que l’estructura de la mateixa no estigui advertida d’algun problema, etc.

Documentació necessària

Per sol·licitar la cèdula d’habitabilitat heu de disposar d’uns documents que seran necessaris perquè us l’atorguin sense inconvenients. Tot seguit t’apuntem quina documentació és requerida normalment i que pot incloure:

  • Formulari de sol·licitud.
  • Identificació del sol·licitant.
  • Documentació tècnica (plànols, memòria descriptiva, etc.).
  • Certificats d’instal·lacions (aigua, gas, electricitat, etc.).
  • Professional competent

A l’hora d’aconseguir alguns documents per demanar la cèdula d’habitabilitat, és possible que necessitis la intervenció d’un tècnic competent perquè ho certifiqui. En aquest sentit pots contractar un arquitecte o un arquitecte tècnic. Ell podrà fer la inspecció i emetre els informes necessaris. D’aquesta manera us assegureu que tot estigui en regla tots els requisits de la cèdula d’habitabilitat.

arquitecto tecnico cedula de habitabilidad

Presentació de la sol·licitud

A l’hora d’aconseguir la cèdula d’habitabilitat t’has de dirigir a l’organisme competent a la teva comunitat autònoma Normalment els punts encarregats solen ser l’ajuntament, la conselleria d’habitatge o un òrgan similar. Un cop allà, presenta la sol·licitud i la documentació requerida.

Inspecció d’habitatge

El darrer pas serà programar una inspecció de l’habitatge amb el tècnic competent. Serà la persona encarregada que verificarà que el pis o la casa compleix els requisits d’habitabilitat. Si tot està en regla i com marca la normativa, només quedarà esperar que s’emeti la cèdula d’habitabilitat.

Emissió i registre

Un cop completada la inspecció i comprovat que l’habitatge compleix els requisits, s’emetrà la cèdula d’habitabilitat. Un cop aconseguida, aquesta es registra a l’organisme corresponent. És important que t’asseguris d’obtenir una còpia per als teus fitxers personals i de l’habitatge. La cèdula d’habitabilitat serà necessària per a futures reformes integrals o venda del teu pis o casa.

Tingues en compte que aquests passos són generals i poden variar segons la comunitat autònoma. Per aquest motiu us recomanem que consulteu el procediment específic a la pàgina web de l’organisme competent a la vostra regió. També et pots posar en contacte amb ells directament per obtenir informació actualitzada i detallada.